Boerd.

I början av månaden avslutade jag ett samarbete med den svenska multitalangen Bård Ericson. Han gör många typer av musik och jag har följt hans diverse projekt under årens lopp och har länge gillat det han gör. När jag i slutet på förra året fick kontakt med honom och det kom på tal att jag kanske kunde göra lite omslag och logotyper till honom var det inte snack om att inte göra det. Att sitta hemma och göra omslag för mitt eget höga nöjes skull är skoj, men att göra omslag som faktiskt ska användas (och dessutom av folk jag gillar) är det svårt att tacka nej.

Det som syns ovan är loggan för hans lite mer klubbiga projekt Boerd, men den som håller ögonen öppna kanske kan se fler samarbeten med honom och mig i framtiden...

Här är första rutan i månadens serie jag skickat till LjusdalsNytt. Manuset skrev jag i början av veckan som gick då jag kände mig en del som mannen på bilden. Lätt febrig och eländig spenderade jag nästan en hel dag i sängen. Om det var på grund av för mycket jobb eller att jag helt enkelt fått en släng av den där host-och-snor-sjukan många i klassen verkar ha för tillfället vet jag inte, men jag var iallafall sängliggandes med någon slags lättare feber och allmänna eländeskänslor. Nu är jag som tur är återställd och har tagit en lugn och slapp helg för att vila upp mig inför slutspurten innan lovet då det är mycket att göra.

Jobbigt men kul ska det bli...Pepp-pepp!

Inga kommentarer: