Biff.

Kollade på The Behemoth's "Castle Crashers"-devblog igår och blev lite influerad av Dan Paladins ritstil och det tog sig uttryck under Svenskalektionen idag.
Jag ritade den som är uppe till vänster i skolan och skulle precis börja göra kläder på gubben när jag fick beslutsångest och inte kunde bestämma vad jag skulle göra på honom. Jag bestämde mig helt enkelt för att scanna in den när jag kom hem och göra alla dom olika som jag kom på - digitalt.
Det var ett tag sedan jag kopplade i min tablet, så jag fick krångla med lite inställningar innan det funkade fint, men när det gjorde det var det bara att tuffa på : ) Lite snabb shading och klädflats så var det finemang. Blankas hår fick tyvärr bli genomskinligt, men jag hoppas att han har överseende med det för den här gången.

Overall är jag rätt nöjd med den där grundgubben. Rätt solid och grov på rätt ställen. Det känns som att han står hyfsat stadigt på marken med sina små pytteben...den lille plutten.

Inga kommentarer: