Mera videor.


Sådärja. Det här är en animation som jag gjorde på små papperslappar med måtten 8,7 x 8,7 cm och genomskinlig overheadplast. Jag alla lager var för sig och knäppte kort på dom med min digitalkamera som stog på ett stativ.

För att inte krångla till det alltför mycket med beskrivningen så behåller jag den så här kort, men om det är någon som vill veta mer om hur jag gjorde så kan jag lägga upp en ny post där jag försöker förklara lite mer ingående.

Det här är en pixelanimation som jag gjorde för att testa den där skakeffekten som alltid är på tecknade filmer när t.ex. ett städ ramlar ner på någon eller att något sprängs.
Lite rolig/jobbig fakta: Allt jobb med att göra om animationen till ett videoklipp och synka det med ljudet och så tog några timmar, medans själva animeringen bara tog 20 minuter eller nåt.


Här är samma fast i färg och upprepad några gånger. Den tog ännu längre att göra. Tack och lov för att den var digital.

Inga kommentarer: