I väntan på storken.


Imorse släpptes en stor sten från mitt bröst. Min serie "Vid isens kant" gick till tryck och det finns ingen chans i helvetet att jag kan pilla på innehållet längre. Bilden ovan är en ruta ur serien och dom olika personerna beskriver ganska bra vilka blandade känslor jag har.

Efter att i timme efter timme ha suttit och mixtrat med formuleringar i presentationstexter hit och småjusteringar i bildmarginaler dit känns det helt fantastiskt att det hela äntligen är klart. Nu är det bara att jobba vidare och vänta på den där spännande lådan med färdigtryckta böcker som ska komma nästa vecka.

I denna väntan på storkens leverans kommer jag tillsammans med min gode vän Robin Larsson att arbeta med att färdigställa nästa nummer av Rob & Bob, som också kommer att släppas på SIS.

Var där om du kan - det kommer att bli ett sjutusans kalas!

"Vid isens kant" är en serie av mig, Robert Pettersson, och ingår i Kolik förlags bokserie Grafiska Novelletter. Boken kommer att släppas den 28:e april på Stockholms internationella seriefestival och kommer att gå att köpas direkt på festivalen, samt beställas genom mig och via internetbokhandlar. Om du vill veta mer har jag skrivit om det i några tidigare inlägg. Läs dom här och här.

1 kommentar:

Henri Gylander sa...

Ser inte så lite fram emot den där fägglada lådan också... Du kanske har sett den redan? Ska bli en sann nöje att få läsa din historia, vi ses snart!