På banan igen.

Maj har inte varit en särskilt bloggaktiv månad hittills för mig på grund av att jag under större delen av månaden haft en dundrande virusförkylning och jobb av olika slag som tagit upp väldigt mycket av min energi och tid, så att jag i slutet av dagen varit mer redo för sängen än "bloggosfären".

Nu är jag dock kvitt förkylningen (så när som på några grovslemmiga loskor nu och då) och jag har tillsammans med min tecknarkollega Robin tagit itu med skolårets sista serie. Det är ett seriereportage som berättar om våra upplevelser på Stockholms Internationella Seriefestival 2012, som kort sagt är årets stora seriehändelse.

I serien kommer vi att få följa med när våra knubbiga alteregon kränger fanzines, träffar roligt seriefolk, ger en beskrivning över hur festivalen fungerar samt slirar runt på releasefester, som synes ovan.

2 kommentarer:

Henri Gylander sa...

Skönt att ha dig tillbaks i banan och bloggosfären, broder! Lycka till med krönikan, ser inte så lite fram emot den!

Robert Pettersson sa...

Henri: Tackar-tackar! Såg att du verkligen inte legat på latsidan på din blogg med skildringen av det saftiga Finlandsäventyret. Ska hoppa över dit och kommentera lite...syns där!