Idiotens intåg!

© Galago och Hanna P

Igår kollade jag in i mitt postfack och såg till min pirrande glädje att posten som jag kunde skymta där inne innehöll pratbubblor. Det var den nya Galagon som låg där inne! Nya serietidningar är så klart alltid roligt att få  bläddra i, lukta på och njuta av. Det som var speciellt med denna var att det var första gången jag fått en helt egen serie publicerad i Galago, närmare bestämt skämtteckningen här under:
Den uppmärksamme kan notera att detta inte är min totala debut i den nämnda tidningen, för i höstas medverkade jag med ett samarbete med min mentor David Liljemark. Men hur debutigt den gången än var känns det här nästan ännu större. Jag har liksom fått det där härliga debutpirret serverat två gånger och det känns mycket, mycket trevligt.

Nästa mål är väl att försöka få en lite längre serie publicerad, men vi får se när det blir av. För närvarande blir det nog lite firande i form av att dricka en Dr Pepper på min soliga balkong och spela lite tv-spel.

Stick nu iväg och köp dig ett exemplar i din närmsta
Pressbyråkiosk, eller skaffa en prenumeration!

Inga kommentarer: