Lugnet.

Foto: Linus Ohlsson

Nu är det över. Dom stora dödslinjerna är passerade och någon sorts vardag utan större äventyr håller på att etablera sej. Därmed inte sagt att jag kommer bli totalt försoffad och somna under ett täcke av navelludd och smulor varje dag. Nä, jag har minsann mina små projekt att dona med uppe på kammaren, men skillnaden är att jag gör det för min egen skull i det tempo jag vill och inte har blodröda datum att passa.

Med lite tur kommer jag alltså kunna kompensera för den nästan månadslånga glugg som varit här på bloggen med lite nytillverkade saker.

Skönt känns det också att jag på ett ungefär vet hur jag ska gå till väga för att uppnå dom grejer jag har på gång. Det är liksom inte några mentala berg att kräkas nerför när man till sist ålat sej skavsårig på vägen upp. Trevligt med lite omväxling ibland.

Inga kommentarer: