Kyckling av en fjäder.

Dagens illustration är född ur ett misslyckande. Jag skulle klippa ut ett hjärta från ett papper, men råkade klippa till den ena "bullen" så att den blev alldeles för liten. Jag kastade misslyckadet åt sidan och provade igen. Då blev det bra.

När jag skulle städa undan pappersklippet från bordet såg jag att jag även klippt lite för långt in mellan "hjärtskinkorna" (vad ska man kalla dom egentligen?) så att det såg ut som ett tjockt veck. Jag tuschade dit det och tänkte att jag lika gärna kunde rita dit ett ansikte när jag ändå hade pennan framme. Det ena ledde till det andra och efter att ha ritat en bakgrund på en annan lapp tejpade jag dit knölkorvhjärtat och fotade av hela alltet med kameran.

Sista touchen fick bli att ändra färgen på bakgrunden från lite väl skrikigt röd till mysigt dämpad blå i Photoshop. I övrigt är allt handgjort.

Imorgon kommer jag att åka till Italien med familjen, så ni som läser får räkna med att bloggtystnad kommer råda under en dryg vecka framöver. Sedan kommer jag förmodligen lägga upp ett inlägg med material som har anknytning till resan. Ha det bra i Sverige så länge!

Inga kommentarer: