Fyllekrax och visselkvitter.

Här är hela serien som Glugglan från några inlägg tidigare är med i. Jag fick ett fysiskt exemplar av LjusdalsNytt idag, så imorgon kommer jag scanna och lägga upp dom sidor jag var med i, där det går att läsa en intervju med mig samt lite om hur serien gjordes.

För att inlägget inte ska bli så textfattigt kommer här en fras som skulle kunna läsas av en berättarröst, om det här skulle vara introduktionsscenen till en animerad vinterskildring i min regi.

"Midvinternattens köld är hård, fåglarna supa och glufsa.
Röven flaxar med stubbigt hår och landar utan att prutta."

Syns imorgon!

2 kommentarer:

Henri Gylander sa...

Otroligt sköna färger!! Fåglarna var ej så dumma de heller...

Robert Pettersson sa...

Henri: Tack! Jag gillar att jobba monokromt, och gärna med varma färger. Kanske är det därför jag gillar dina bilder med bruna linjer och rostvarma färgfält. Dom bara smälter mig.

Och angående fåglarna tycker jag att minst två av dom verkar ordentligt bakom flötet ;)