Glugglan.


Efter en vecka tillbaks i skolan känns livet mer eller mindre som vanligt igen - och det är otroligt skönt.

Det är halvkallt och blött när jag cyklar till skolan, lunchen micras och äts i den röda soffan i vårat klassrum, arbetsdagen fylls av tecknande, mailskickande och skvalet i mina öron består av musik som växlas med radioprat. Det må låta trist i vissas öron, men livet i Malmö och på Serieskolan är som det ska vara för mig.

Bilden i det här inlägget är en del ur en serie som publiceras i det kommande numret av LjusdalsNytt som delas ut gratis till en massa hushåll på min hemort. Jag tycker att alla som bor där hemma borde bläddra igenom det numret lite extra noga eftersom det kommer innehålla ett omslag tecknat av mig, en artikel om hur jag gör när jag tecknar en serie och så klart resten av sidan som den här lille dentala excentrikern är med på.

För er som inte har geografisk möjlighet till att ta del av LjusdalsNytts fysiska utgivning kommer jag länka till den onlineversion som finns av tidningen, så snart numret släpps.

Under tiden vi väntar på det kan du, liksom jag, roa dig med att försöka lista ut hur det låter när en uggla med glugg "hoar".

Jag fnissade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja det kan man verkligen undra! Om d kommer över en ljudupptagning någon gång kan du ju alltid skicka den! ;)

Kram Gotlänningen

Robert Pettersson sa...

Gotlänningen: Ljudupptagningar har jag inte medvetet gjort från tillfället i fråga, men Storebror har säkert det sparat någonstans.

Och om det är för svårt att få tag i kan jag försöka twittra en länk till en ljudfil från ögonblicket precis innan jag dör då mitt liv passerar i revy.

Kram på dig!