Enter the Facebook.

Efter mycket om och men har jag till sist skaffat en Facebookprofil. Jag har varit skeptisk länge och hört många avskräckande exempel som fått mig att vilja hålla mig undan, men på senaste tiden har jag känt att jag ska åtminstone prova tjänsten för att bilda mig en egen uppfattning om hur det är.

Så för tillfället har jag precis fyllt i lite uppgifter, försökt starta upp en Klistertraktorgrupp (ska se om jag kan pilla in en sådan där "Gilla-låda" i kanten här någonstans) och grävt igenom en massa inställningar och bockat ur så mycket saker jag kunnat.

Jag känner mig som en gammal skogsfarbror framför en avancerad supermoccachacciaihito-kaffemaskin med alla jäkla knappar och fält som skriker efter klickningar och ifyllanden i interfacet. Någorlunda snart räknar jag med att jag förstått mig på hur allting funkar, men ha gärna tålamod för eventuella konstigheter som jag kanske har för mig innan jag hittat min plats i den här stora och hittills rätt obehagliga platsen som är Facebook.

Vi syns på andra sidan.

Inga kommentarer: