Brutus.

För att beröra Forsa-avslutet lite till lägger jag här upp en av dom sista grejerna jag kladdade i mitt anteckningsblock under en genomgång i slutet på maj. Ingenting i den här teckningen har någon speciell tanke eller budskap, men lite intressant är att den lilla censurlådan har fått några personer att undra vad som är bakom och var han är på väg med sitt lillfinger.

Vad jag tänkte på när jag ritade det tänker jag inte säga så här direkt, men ta gärna en funderare själv. Jag har själv märkt att jag kommit fram till olika intressanta saker som skulle kunna vara där bakom beroende på hur man kollar på resten av bilden.

Om hans högerhand åker mot eller ifrån censurlådan kan det vara helt olika saker, och om man försöker tolka hans blick kan det bli någonting helt annat. För att inte tala om när man provar att tänka "Vad skulle *valfri person* tro var där bakom?".
Helt klart intressant.

Inga kommentarer: