Första advent.

Nu är det dags för första delen i detta års adventskalender här på bloggen. Jag är medveten om att det är andra advent nu om man följer den officiella räkningen, men förra helgen kändes helt enkelt inte julig nog tyckte jag, så jag börjar nu istället.

Denna veckas luckpresent är en serie som jag och min partner in crime Robin Larsson gjorde tillsammans efter vi varit i Stockholm och upplevt en helg fullspäckad med konsertupplevelser, gatupersonmöten, underliga händelser i tunnelbanan och årets första snöfall bland mycket annat.

Arbetet med själva serien delade vi upp rätt lika. Vi slog våra huvuden ihop och improviserade fram manuset, ritade rutor omvartannat och fnissade fram små detaljer att stoppa in i bakgrunder här och var.

Klicka här eller på bilden längst upp i inlägget för att läsa serien.

Aktuell skäggstatus: Stråna har ökat ungefär en millimeter i längd och har nu börjat sträva åt olika håll.

2 kommentarer:

s sa...

haha, vad gulligt!

Robert Pettersson sa...

s: Jag och Rob hälsar tack och bock!