Kroki.

På grund av oförutsett tekniskt krångel blir det tredje advents-inlägget något förskjutet. Jag ska så fort jag kan under veckan som kommer lägga upp inlägget med fulltaligt innehåll.

Istället för att låta bloggen ligga död i väntan på adventsinlägget bjuder jag på några teckningar ifrån den senaste krokilektionen vi hade i skolan. Modellen ändrade pose var tionde minut som vanligt, men det som gjorde den här lektionen annorlunda var att jag för första gången använde en större blyertspenna med ett väldigt mjukt stift.
Tidigare har jag bara använt det vanliga HB-stiftet som jag brukar ha till mitt linjebaserade serieskissande, men när jag sitter i krokisalen och ska mjuka in olika valörer och svaga tonskiftningar på stora ytor är det ruskigt värdelöst att ha ett så pass hårt stift som HB. Den insikten tog mig en hel termin att komma fram till. Jag känner mig lite dum, men ändå mest glad eftersom jag faktiskt blivit hyfsat nöjd, för en gångs skull.

Aktuell skäggstatus: Börjar nästan se centimeterlångt ut nu. Tyvärr också centimeterglest. Men skam den som ger sig!

Inga kommentarer: