Paco the Judo Popcorn.

Innan du läser vidare vill jag att du går in här och läser på om vad jag kommer babbla om i det här inlägget. Om du inte orkar läsa text på engelska kan du bara titta på filmen där snubbarna bakom det hela berättar och visar filmsnuttar som förklarar väldigt fint.

Paco the Judo Popcorn är nog bland det softaste jag sett, rent estetiskt, i animationsväg. Att det dessutom är charmigt superhjälteklyschigt och samtidigt görs av några av mina tecknarförebilder gör ju inte saken sämre.

Om jag hade varit liten och under tio minuter varje vecka fick chansen fick se ett judopopcorn som flyger runt i en glittrig, godisfärgad värld och spöar skiten ur onda rester från kylen hade jag varit en mycket glad liten knubbfräknig gosse.

© Team Paco

Titta bara på deras t-shirt. Fuck magrutor eller vad nu modetidningarna säger är "hottast" under sommaren - det är den som gäller på Beach Tvåtusenelva. Om man skänker 90 dollar (574 kronor) till projektet får man just en sådan t-shirt OCH ett signerat tryck av skaparna OCH ett jävligt fint ark med gulligt klistermärken OCH förhoppningsvis en hel säsong med Pacoavsnitt att titta på när du äter frukostflingor. Det hänger ju tyvärr på att dom får in tillräckligt med pengar till projektet, och just nu när det är tre(!) dagar och 1300 dollar kvar ser det en aning mörkt ut, men jag ger inte upp och hoppas att mitt inlägg här kanske kan få några nya personer att upptäcka och gilla Paco tillräckligt mycket för att hjälpa dom på traven. Det går att skänka allt ifrån 1 dollar och uppåt, så gå in på deras Kickstartersida och se vad som kan passa dig och din plånbok.



Pacoskaparna har dessutom haft en tävling där dom uppmanar folk att remixa Paco-låten. Jag gjorde en vaggviseversion och skickade in till tävlingen. Den finns att lyssna på i Youtubevideon som jag lagt upp här, men om det är någon som vill ha den som mp3 kan jag maila över den. Skriv en kommentar bara så löser vi det.


Så, för att runda av och sammanfatta detta inlägg hoppas jag att det är några som inte känt till Paco tidigare och kanske gillar idén tillräckligt mycket för att skänka en slant till dom (kom ihåg att du får snygga grejer när du skänker) eller åtminstone sprida ordet vidare till folk du känner så att dom har en chans att få genomföra den här sexiga jävla tv-serien om ett judokastande majskorn med superkrafter.

Senaste nytt: Paco-teamet har nu lyckats samla ihop pengarna till serien och börjat producera och skicka ut saker till dom som bidragit. Med andra ord kommer jag att ha min solgula supersexiga t-shirt i brevlådan snart. Ka-motherfucking-boom vad glad jag är just nu!

3 kommentarer:

DrPetter sa...

Fett med tillströmning de senaste dagarna? Enligt statistiken är de asfinansierade nu!

DrPetter sa...

Jo, bekräftas med en lycklig uppdatering på deras sida nu. Hoppas det leder till mer än pilotavsnittet.

Godnattvisan är fin förresten. Lagom utsmyckad utan att bli plottrig. Inte som om jag skulle ha satt fingrarna i den... :)

Robert Pettersson sa...

DrPetter: Yes, nu har dom pengarna i båten. Jag har dessutom alldeles nyss skickat min Ljusdalsadress till dom så att jag kan öppna ett paket med t-shirten och allt det andra när jag kommer hem till sommaren. Det blir fett!

Kul att du gillade plinget också. Jag försökte tänka "Detektivbyrån...Detektivbyrån..." i huvudet som ett mantra för att inte lockas att lägga på andra instrument och röra till allt. Det hände faktiskt ändå att jag började plottra till alltihop, men sen städade jag upp det igen. Blev rätt nöjd i slutändan.