Skateboard art.

Hemma hos Linus var det måleriverkstad igår. Jag och han gjorde några tavlor och experimenterade med lite av varje för att få till lustiga resultat med färgerna. Te, lim, tusch, sprayfärg och sandpapper var bara lite av det vi använde till våra kladderier.
Till detta verk använde jag dock bara sprayfärg, vattenbaserad hobbylack och en färgpenna(alltså en penna med färg i och inte en sån där filtpenna man använde i målarböcker när man var liten). Underlaget är en halva av min skateboard som jag knäckte för några dagar sedan. Det känns så onödigt och okänsligt att bara kasta en bräda när den går sönder - man brukar ju trots allt hinna med några äventyr tillsammans med plankbiten innan den lämnar in.

Just den här hade ett ovanligt kort liv i mina skateboard-sammanhang, men å andra sidan så hann den knappt börja samla damm innan jag började kladda på den, så lite speciell känner den sej nog...kan man hoppas iallafall.

Funny fact: Ögonen är inte ditmålade, utan två skruvhål som fanns där innan jag började.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men.. är det skateboarden du köpte i somras? ;o. Har den redan gått sönder? Jaja, fint att du äntligen gör något av ditt gamla skrot :). Apropå sakteboardskrot-konst så lånade jag en bok för ett tag sen, som handlade om skateboarders' art. Skitkass bok :p..

Anonym sa...

SNYGG!:D Lycklig skateboarden måtte vara som gick sönder ;).

Robert Pettersson sa...

s: Mjo, men det goda i det onda att jag nu åker med en bräda som är customizad på både ovan och undersidan(ska stencilera grepptejpen snart) :)

frida: You bet! Och ännu lyckligare blir den andra halvan när jag som grundåtgärd kommer att såga och tälja i den. *skjuter ut hakan som "Here's Johnny"*