Lek med maten.
























Nu under veckan har vi på Serieskolan haft besök av en viss Kim W Andersson,  som agerat gästlärare och lärt oss om penseltuschandets ädla och underbara konst. Läs om det på klassbloggen.

En rolig grej som hände under veckan med Kim var att han uppmärksammade min och Robins lappfyllda vägg som vi har bredvid våra tecknarbord. Där sitter alltifrån pubertala småskämt som vi tecknat ner, inspirationsbilder av olika slag och seriesidor som vi är allmänt nöjda med. Bland allt detta hittade han en liten lapp med en bild på Simon Gärdenfors som jag ritat för ett tag sedan. Med sin mobilkameratelefon tog han en bild och skickade till den avbildade mannen i fråga som reagerade med att lägga upp det på sin blogg. Mycket trevlig läsning, måste jag säga.

Bilden i detta inlägg är ifrån en serie som kommer att publiceras i Ljusdals-Nytt och i mitt kommande fanzine, Robe Garden #3, som släpps i början av Maj.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mobert!
Hur länge kommer du att vara kvar i Malmö? Jag funderar på att flytta dit till hösten nämligen. Men det beror iof på om jag får jobb och boende. Men det hade ju varit kul om du var kvar då.
Kram Gotlänningen på vift i Amerikat.

Robert Pettersson sa...

Gotlänningen: Jag vet inte om jag kommer finnas här till hösten. Om allt går som jag vill kommer jag ju in på det andra året på Serieskolan och kan bo här i minst ett år till, men det beskedet vet jag ingenting om innan mitten på Juni. Så håll tummarna på att jag kommer in så kan vi kanske hänga till hösten!