Tittut!

Nu har jag varit alldeles för långsam med uppdateringar här på ett tag. Man kan säga att det varit en del skoljobb att göra, men den största delen är min egen lättja. Jag ska försöka slå mej själv på fingrarna lite oftare så att jag inte latar till mej, för material för uppdateringar lite nu och då finns...jag lägger bara inte upp dom.
Nog snackat om sån skit; nu blir det lite bilder!
Jag kan börja med att berätta om den övre bilden: Jag och Sophie fick för oss att vi skulle rita "pannansikten" där ögonbrynen skulle bli mustascher. Jag ritade dit ett uppochnervänt plyte på henne och märkte när jag skulle fota att näsan hamnat under mustaschen, så det blev lite flabbigt just då, men det gjorde bara bilden roligare :)

Här ovan är två bilder på gotländska Mariell från fotoklassen jag går i. Vi var i studion och skulle göra porträttbilder och i väntan på min tur satt jag på en stol och slöfotade lite i den lite halvdunkla belysningen. Ganska mysigt resultat...jag gillar mörkret.

Samma sorts ton och mörker i den här bilden(verkar vara något jag återkommer till...mystiskt...). Denna tog jag dock inte i studion, utan på mitt ritbord hemma med skrivbordslampan som enda belysning. Jag experimenterade med olika typer av belysning och det var den här motljusbilden som blev snyggast av bilderna jag tog då. Modellen var, för dom som undrar, en liten leksaksrobot i stil med den i Intergalactic-videon, ungefär.

Nu är det dags för en god natts sömn för mej, men jag har planer på att fortsätta uppdaterandet under dom närmsta dagarna...hörs!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt! Fina bilder som alltid :). Spännande belysning! Nu ska jag dansa vidare till min inte så efterlängtade multimedia lektion.

Anonym sa...

Jag särskrev :(.

Robert Pettersson sa...

Tack! :) Hoppas du kan ha åtminstone liiite skoj på MUM:en...och det gör inte så mycket att du särskrev, tycker jag. Strunt' i de'. ;)

Anonym sa...

PS. Vilka manliga händer jag har!